Bestuur

De veiligheidsregio wordt bestuurd door de 26 burgemeesters in de regio. De burgemeesters vormen samen het algemeen bestuur (AB) van de veiligheidsregio. Het AB stelt ook de begroting van de VRU vast. Uit het algemeen bestuur wordt een dagelijks bestuur (DB) gekozen.

De vergaderingen van het algemeen bestuur zijn openbaar. Werkt u voor de pers en wilt u langs komen? Laat het ons dan van tevoren even weten via het e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Hier volgen de vergaderstukken van de afgelopen vergaderingen. Deze worden ook gepubliceerd via twitter.

De Veiligheidsregio Utrecht kent een algemeen bestuur (AB) en een dagelijks bestuur (DB). Het algemeen bestuur van de veiligheidsregio bestaat uit de 26 burgemeesters van de gemeenten in de veiligheidsregio Utrecht. Het dagelijks bestuur bestaat uit een vertegenwoordiging vanuit het algemeen bestuur. De burgemeester vertegenwoordigt zijn gemeente in de veiligheidsregio en legt daarover verantwoording af in zijn eigen gemeenteraad.

Het algemeen bestuur heeft voor een aantal onderwerpen bestuurlijke adviescommissies ingesteld. Deze commissies adviseren het algemeen bestuur over de betreffende onderwerpen. De commissies bestaan uit leden van het algemeen bestuur en staan onder voorzitterschap van een lid van het dagelijks bestuur. Op dit moment kent de VRU de volgende adviescommissies.